
Sürdürülebilirlik
Trendleri 2024
İyileştirilmiş otomasyon, 2024 yılında ambalaj sürdürülebilirliğini etkileyecek en büyük trendlerden birkaçının arkasındaki ana itici güçtür. 2024 yılında, plastiğin kullanılmaya başlanmasından bu yana ambalajlardaki en büyük değişim yaşanabilir. İşletmelerin bu değişimi gerçekleştirmesine yardımcı olan şeylerden biri de gelişmiş otomasyondur; bu da sürdürülebilirlik ve otomasyonun bu değişimin en büyük iki tetikleyicisi olduğunu ve genellikle iç içe geçtiğini gösterir. 2024’ün sürdürülebilirliği etkileyen en büyük ambalaj trendlerini keşfederken bu iki kavramın ne kadar sık örtüştüğünü inceleyeceğiz.
**WestRock Perakende Öngörüleri ve Çözümleri Başkan Yardımcısı Leon Nicholas, ekibinin büyük markalarla yaptığı çalışmalar sonucunda bu trendleri belirledi.
1. Otomasyon İçin Baskı
Dijitaldeki gelişmiş karar verme ve yapay zekâ yetenekleri sayesinde, fazla analiz gerektirmeyen tüm rutin işlerin eninde sonunda robotlar, dronlar veya otomatik makineler tarafından yapılacağı tahmin ediliyor. Bu, paketlerin raflara istiflenmesi, teslimat için ürünlerin toplanması ve paketlenmesi, kamyonların boşaltılması ve envanterin depolanması gibi görevler anlamına geliyor.
Nicholas, “Günümüzde çoğu ambalaj bir mağaza rafında görülecek şekilde tasarlanmıştır; bir drone veya robot bir torba salatayı veya büyük bir torba köpek mamasını almakta zorlanacaktır” diyor ve ekliyor: “Otomasyondan tam anlamıyla yararlanabilmemiz için ambalajın yeniden tasarlanması gerekiyor.”
Bu yeniden tasarımlar yapıldığında, yeni ambalajların daha sürdürülebilir olacağından emin olabilirsiniz, çünkü perakendeciler zaten markaları bunun için zorluyor.
2. Plastik Azaltımı Ve Değişimi
Sürdürülebilirlik odaklı markalar plastiğe karşı mücadelede başı çekerken, dünyanın dört bir yanındaki yerel ve ulusal hükümetler de artık baskı uyguluyor. Avrupa 2021’den itibaren tek kullanımlık plastik ürünleri yasakladı, Kanada 2023’ün ortasında aynı şeyi yaptı (ancak bu karar bir federal mahkeme tarafından iptal edildi ve ardından Ekim ayında İngiltere bunu takip etti).
ABD’de yerel ve eyalet düzeyinde 400’den fazla belediyenin tek kullanımlık plastiklerle ilgili bir tür yasağı veya vergisi var ve daha fazlası da yolda. Özel işletmelerin yıllar önce kendileri için belirledikleri sürdürülebilirlik hedeflerini tüketici davranışları ve perakendeci talepleri yönlendirdiğinden, markalar tek kullanımlık plastiği hızla ortadan kaldırma baskısını hissediyor.
3. Satın Alma Sonrası Etkileşim
QR kodlu deneyimsel ambalajlar, pazarlama alanındaki kullanımlarının yanı sıra daha pratik ve sürdürülebilir kullanımlar da sağlıyor. Sürdürülebilirlik düzeyinde, markalar olası alerjenlerle veya etik bir tedarik zinciriyle ilgilenen tüketicilere, ürün içeriğiyle ilgili kaynak bilgilerini vermenin bir yolunu sağlayabilir. Ve bu bilgileri bir barkod taramayla elde edebiliyorlarsa, neden ambalajı nasıl yeniden kullanacakları, geri dönüştürecekleri ve/veya uygun şekilde atacakları konusunda bilgi vermesinler?
4. Hava/Boş Alanın Azaltılması
Patates cipsi üreticileri dikkat: Ambalajlardaki boş alanlar (bazen üründen çok hava olacak kadar) yok olmak üzere. Sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak için karbon emisyonlarını azaltmak bir önceliktir ve emisyonları azaltmanın en büyük yollarından biri de tek bir palete daha fazla miktarda ürün sığdırmaktır. Daha az palet kullanmak, bunları taşımak için daha az konteyner ve araç gerektiği anlamına gelir; bu da daha az karbon emisyonu demektir.
Bir palete daha fazla ürün sığdırmanın en kolay yolu, içindeki havayı ve boşa giden alanı ortadan kaldırarak paketin boyutunu küçültmektir. Bazı ürün gruplarında hava, bir sevkiyatın yüzde 64’ünü oluşturmaktadır.
Bu sadece emisyonları azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda nakliye maliyetlerindeki azalma işletmeler için daha uygun maliyetli olacaktır.
Ürünlerinizi Geleceğe Taşıyan Ambalaj Çözümleri
Yeni İş Modelleri
Dijitalleşme, ambalaj sektöründe yeni iş modellerinin oluşturulmasını da mümkün kılar. Örneğin, ambalajın takip edilmesi ve geri dönüşümünün izlenmesi gibi hizmetler sunan şirketler ortaya çıkabilir.
Eko-Dostu Yaklaşımlar
Dijitalleşme, daha sürdürülebilir ve çevre dostu ambalaj materyallerinin kullanılmasını teşvik edebilir. Aynı zamanda ürünlerin daha akıllıca ambalajlanarak atık miktarı azaltılabilir.
Doypack

Quadro Pack

Quad Seal Pack

Flat Bottom Pack

#yaşamıniçindeyiz
Vita Global olarak, güvenli ambalaja ulaşmanızda her zaman yanınızdayız. Yaşamın içindeyiz...